Van student naar staff - Reisverslag uit Burtigny, Zwitserland van Moira - WaarBenJij.nu Van student naar staff - Reisverslag uit Burtigny, Zwitserland van Moira - WaarBenJij.nu

Van student naar staff

Door: moiravanderbijl

Blijf op de hoogte en volg Moira

22 Maart 2012 | Zwitserland, Burtigny

Lieve mensen,

Een korte update van de afgelopen weken. Er is een hoop veranderd, dat is een ding dat zeker is.

Van outreach in Cambodja, naar een terugkom week in Perth, vastzitten in China een dag in Nederland en dan uiteindelijk mijn nieuwe bestemming, Burtigny in Zwitserland.

Afsluiting van de FCM
Vorige week heb ik mijn school afgerond in Perth. We hebben elkaar verhalen vertelt over outreach, de base getuigenissen vertelt over wat God heeft gedaan in London en Cambodja. Geweldig ook om al de verhalen te horen van de andere teams die terugkwamen van outreacch.

Ook gaaf was om de nieuwe basis te zien. Waar we allemaal op hebben gewacht, aangezien we gedurende de lesfase de oude basivaarwel hadden gezegd. Het was bijzonder om in het nieuwe gebouw te lopen, te weten dat we onderdeel waren van het bouwproject. Het is mooi geworden en dan te bedenken dat God heeft voorzien in 4 miljoen dollar om dat allemaal voor elkaar te krijgen. WAUW!!

Het was onwijs druk op de basis, want de leiders van YWAM waren bijeengekomen om te vergaderen. Dit maakte dat we met zo'n 550 mensen aten gedurende de week. Een klein beetje gekkenhuis, maar wel leuk om al die leiders in het echt te zien;)

Terugblik
Ik kijk terug op 6 bijzondere maanden, waarin God mij een hart voor counseling heeft gegeven. Een nieuwe passie die ik graag verder wil ontwikkelen. Verder ben ik enorm gegroeid in mijn zekerheid over wie ik ben en begin ik meer en meer te zien dat ik het echt waard ben om tijd mee door te brengen en dat ik een toffe vriendin kan zijn voor de mensen om mij heen:)

Zwitserland
De afgelopen 6 maanden hebben me ook enorm voorbereid op mijn volgende avontuur, waar ik inmiddels al met beide benen ben ingestapt.

Na een bizarre reis van Perth naar Zwitserland, met een onverwachts extra dag in Nederland met mijn familie, ben ik inmiddels al weer bijna een week in Zwitserland. Ik ben hier om te helpen met een school van communicatie. Samen met de leider van de school, Amy, zijn we ons aan het voorbereiden voor de studenten die gaan komen. Laatste details, les voorbereidingen, kamers klaarmaken, welcome folders etc. Behoorlijk druk, nieuw, intens, maar geweldig om te doen.

Binnen 2 dagen ben ik overgegaan van student naar staff en dat is een behoorlijke omschakeling. Het is wel een zegen om samen te mogen werken met Amy. Ik zal verschillende verantwoordelijkheden hebben gedurende school. Een daarvan is het doen van mentorgesprekken. Ik zal 2 studenten gaan mentoren de komende 3 maanden. Een geweldige nieuwe uitdaging en een mooie gelegenheid om in praktijk te brengen wat ik geleerd heb tijdens de FCM.

Ik ben nog een beetje aan het wennen en probeer mijn draai te vinden, maar zie erg uit naar de komende 3 maanden. Het zullen maanden worden van groei, uitdagingen, moeilijkheden, maar vooral ook heel veel leuke dingen en waarschijnlijk een hoop creativiteit:)

We hebben sowieso 13 studenten uit 9 verschillende landen. Ik ben de ena jongste van het stel;) Ik zie ernaar uit om ze te ontmoeten volgende week en ze mee te nemen op de reis van de SCF:)

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen en mijn ervaringen als staff voor het eerst in mijn leven:)

Please pray for me, because it will be challenging!!

Liefs Moira

• 23 Maart 2012 - 08:24

Annelies:

Lieve Moira, Ik ben echt geinspireerd door je verhaal en hoe je alles mee maakt! Gaat gewoon van d e ene school naar de andere, ziet alle landen vd wereld (nou ja bijna) Super om te lezen! Ik geloof dat je veel hebt om uit te delen, wees niet bang om te spreken als je iets op je hart hebt! Be super blessed;-) dat kan vast wel. lfs A