The school is almost over!! - Reisverslag uit Burtigny, Zwitserland van Moira - WaarBenJij.nu The school is almost over!! - Reisverslag uit Burtigny, Zwitserland van Moira - WaarBenJij.nu

The school is almost over!!

Door: moiravanderbijl

Blijf op de hoogte en volg Moira

10 Juni 2012 | Zwitserland, Burtigny

Lieve mensen!!

De studenten zijn een beetje gestrest, want ze hebben nog 1 week om hun onderzoek af te ronden. Vrijdag is de deadline, wat ook betekent dat het einde van de school nadert. De afgelopen weken zaten vol met goede dingen, uitdaging en een hoop lol:) Amy en ik komen er steeds meer achter dat het groep is met gekke, grappige en onvoorspelbare studenten. we hebben onze ups and downs, maar over het algemeen is het een zeer leuke groep!!

Week 10
We hebben onze laatste spreker van buitenaf afgelopen vrijdag op de trein gezet, terug kijkende op een goede week.
Een week vol blikken in de toekomst:).
Het onderwerp was Trends and the Future. Ik vond het zelf heel leuk, want vorige had ik deze week gemist. Vorige jaar rond deze tijd liep ik met mijn ouders en zusje in Rome om te vieren dat ze klaar was met haar examens. (wat is er toch veel gebeurt in een jaar!)
Wat een uitdagende week. De vraag die telkens terug kwam was: 'waar wil jij voor strijden?' 'Wat wil jij brengen in deze wereld?". En weet ik eigenlijk wel wat er in de wereld gebeurt, want ook al zijn we niet van de wereld ik leef er wel in.
Ik realiseerde me weer dat ik totaal niet op de hoogte ben van wat er gebeurt in de wereld.
Diep van binnen in de wereld hongerig voor waarheid,moraal, familie, gemeenschap. Diep van binnen is de wereld hongerig voor God zonder dat ze het weet. Hoe kan ik God brengen als ik niet weet wat er in de wereld gebeurt.
Over God vertellen om een manier dat klopt met de situatie, Jezus als missend onderdeel en het antwoord op hun vragen. Het is hetzelfde als wat Paulus deed in Athene, toen hij de onbekende God verkondigde. Paulus wist wat de mensen daar geloofde en waar zij mee bezig waren!!
Oftewel, door te kijken naar de trends word meer en meer duidelijk waar mensen naar verlangen.
Dus dat hebben we gedaan afgelopen week en ik moest zeggen dat ik soms met mijn mond open viel van verbazing over wat voor trends er zijn in de wereld. En verschillende mensen vertellen over waar het heen gaat met deze wereld. Fascinerend!!
Een ding werd heel erg duidelijk, als christenen hebben we een hoop liefde uit te delen de komende jaren!!

Afgelopen week mocht ik ook weer de week leiden. Leuk om te zien voor mezelf dat het beter gaat dan de eerste week, maar het blijft wel een uitdaging. Hoe vat je de ochtend samen op een goede manier. Gelukkig kan ik het samen doen met de H.G.. Het leert me om meer afhankelijk te zijn van Hem!!

Laatste 2 weken
Nog 1 week les met verschillende onderwerpen. Vrijdag is de deadline voor het onderzoek, wat betekent dat we aankomend weekend zullen moeten nakijken:) Wel leuk om voor mezelf te merken dat ik steeds mee begin door te krijgen hoe het onderzoek in elkaar zit en hoe ik de studenten kan helpen.
Volgende is het echt afronden en volgende week vrijdag zit het er al weer op. Nog 2 weekjes knallen:)

Blessings
Moira

  • 12 Juni 2012 - 08:43

    Neline:

    Ik ben trots op je! Gezegende laatste loodjes!

  • 13 Juni 2012 - 08:21

    Aky:

    Veel sterkte en wijsheid bij de afronding van deze tijd voor de studenten en voor jezelf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Burtigny

Moira

Actief sinds 02 Sept. 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 35611

Voorgaande reizen:

18 December 2012 - 11 Maart 2013

Outreach in Togo

30 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Home; Reconnecten met familie en vrienden

17 Maart 2012 - 30 Juni 2012

Staffing de School of Communication Foundations

28 September 2011 - 11 Maart 2012

Foundations for counseling ministry (FCM)

03 April 2011 - 25 Juni 2011

School of Communication foundations

12 Februari 2011 - 21 Maart 2011

Outreach in Perth City

18 September 2012 - 30 November -0001

DTS-staff

Landen bezocht: