Midterm update! Ja 6 weken zijn al voorbij - Reisverslag uit Burtigny, Zwitserland van Moira - WaarBenJij.nu Midterm update! Ja 6 weken zijn al voorbij - Reisverslag uit Burtigny, Zwitserland van Moira - WaarBenJij.nu

Midterm update! Ja 6 weken zijn al voorbij

Door: moiravanderbijl

Blijf op de hoogte en volg Moira

12 Mei 2012 | Zwitserland, Burtigny

Lieve mensen,

Snel, maar succesvol, 6 weken van de SCF zijn voorbij.
Het is een tijd nu om terug te kijken op wat er is gebeurt die 6 weken hier op de boerderij in Zwitserland.

Zonder uitdagingen waren ze zeker niet, maar dat had ik verwacht van te voren en dat maakt het zo leuk. Want uitgedaagd worden, creeërt een mogelijkheid om te groeien en dat is wat ik wil:).

Klas leiden:
Afgelopen week had ik mogelijkheid om te de klas te leiden, dat betekent dat ik elke morgen mocht openen, maar ook mocht afsluiten. Het leuke was dat ik hierdoor op een andere manier naar de lessen luisterde. De week ging over Research Writing, niet per definitie mijn leukste week afgelopen jaar. Dit jaar, daarentegen, heb ik er veel van geleerd en kon ik meer de link leggen tussen research writing en ons dagelijks leven.
Onderzoek doen is waar het om gaat en onderzoek leidt tot ontdekking. Niks mis mee dus met onderzoek doen, ik houd er wel van om dingen te ontdekken. Ik denk dat God dat ook wist van te voren, wij houden ervan om dingen te ontdekken, daarom heeft Hij niet alles direct laten zien van wat er in de wereld is. He wants us to discover! Investigate the world, welke geheimen heeft God daarin bewaart? Best interessant toch?

Openbaring:
Nu we het toch over ontdekken hebben, afgelopen week ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik groot deel van mijn leven doorbreng met analyseren.
Op zich niks mis mee, maar ik realiseerde me dat ik dat ook doe in mijn relatie met God, ik analyseer zijn karakter, als ik ben zoals ik ben, houd hij dan wel echt van mij? Ik analyseer er onderbewust op los. Toen ik het me realiseerde merkte ik dat ik hetgeen wat ik zo graag wil, een relatie hebben met God, daardoor geen ruimte voor was. Ik heb deze vraag al zo lang, maar elke keer leek ik weer tegen een muur aan te lopen. Dit bracht wel een hele andere kijk op de situatie en ik heb het idee dat ik de sleutel tot verandering gevonden heb. Nu moet ik alleen nog de nieuwe deur openmaken en het in praktijk brengen. Rediscover God, maar dan op een persoonlijkere manier.
Analyseren heb ik op de muur geplakt, dus nu is het alleen, de Vader, Jezus en de Heilige Geest, met z'n vieren.
What a journey!!

Schrijven:
Het doel van afgelopen week van het schrijven van een verhaal. Dit maal geen verhaal schrijven, maar helpen en nakijken. Leuke uitdaging, en leuk om te merken dat mijn kritiek serieus genomen word ook al ben ik maar een amateur:)
Ik het begin van de week had de spreker het over de Editor. Zinnen corrigeren voordat ze ook maar opgeschreven zijn, dit brengt een grote onzekerheid. Wat zal het publiek vinden van wat ik zeg of doe?Dit maakt het zo moeilijk voor mij vorige jaar, het idee dat niets goed genoeg zou zijn. Risico's nemen is de key wetende dat mijn zinnen niet verbonden zijn met mijn waarde als persoon!! Ik heb een stem en die mag ik laten horen!

Vriendinnen:
Ellis en Lusia, twee vriendinnen van DTS zijn me deze week komen bezoeken. Wat een zegen om ze hier te hebben en lekker bij te kletsen. Super leuk om ze te kunnen laten zien wat ik zoal doe en hoe een week er een beetje uit ziet. Lekker een weekje Nederlandse humor, heerlijk:)

Blessings,
Moira

  • 12 Mei 2012 - 11:13

    Neline:

    Mooi!!! Lekker doorgaan met ontvangend ontdekken ;)
    zegen!, liefs, Neline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Burtigny

Moira

Actief sinds 02 Sept. 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 35609

Voorgaande reizen:

18 December 2012 - 11 Maart 2013

Outreach in Togo

30 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Home; Reconnecten met familie en vrienden

17 Maart 2012 - 30 Juni 2012

Staffing de School of Communication Foundations

28 September 2011 - 11 Maart 2012

Foundations for counseling ministry (FCM)

03 April 2011 - 25 Juni 2011

School of Communication foundations

12 Februari 2011 - 21 Maart 2011

Outreach in Perth City

18 September 2012 - 30 November -0001

DTS-staff

Landen bezocht: