Alweer twee weken in de school - Reisverslag uit Burtigny, Zwitserland van Moira - WaarBenJij.nu Alweer twee weken in de school - Reisverslag uit Burtigny, Zwitserland van Moira - WaarBenJij.nu

Alweer twee weken in de school

Door: moiravanderbijl

Blijf op de hoogte en volg Moira

15 April 2012 | Zwitserland, Burtigny

Lieve mensen,

De school is officieel begonnen en zover heb ik het enorm naar mijn zin.

Bemoediging van God!
Ik weet dat ik op de juiste plek zit. In een community meeting werd dat bevestigd. Die ochtend zag ik het niet echt zitten en ik dacht, waarom ben ik hier. Ik had niet het idee dat ik iets te brengen had en dat al die studenten veel volwassener waren in hun wandel met God. Er was een hoop twijfel, maar toen hadden we worship met de base. Tijdens de aanbidding werd ik herinnerd aan de quote: "God qualifies the unqualified". Daar bovenop had de worshipleider een woord voor mij; hij vertelde mij dat hij geloofde dat ik echt op de juiste plek was, dat ik dat mocht geloven. Dit moment was echt gaaf, want ik had zoiets nog niet meegemaakt, maar door dat woord was het zo duidelijk dat God mij zag en mijn twijfels hoorde. Hij bemoedigde dat het echt de juiste plek is en dat ik staff kan zijn!

Vanaf dat moment heb ik meer vertrouwen gekregen in mijzelf in wat ik hier doe. Een bemoediging voor mij nu om te zien dat de studenten mij accepteren als staff en dat ik ze kan helpen met de opdrachten die ze moeten inleveren.

Studenten:
Uiteindelijk bestaat de groep uit 13 studenten. Helaas is het visum van de 14e geweigerd en kan hij niet komen. De 13 die er nu zijn, zijn een leuke groep. Met Amy en ik als staff, bestaat de groep uit 9 verschillende nationaliteiten; Kameroen, India, Nigeria, Engeland, Brazilië, Amerika, Canada, Barbedos en Nederland. Voor een communicatie school is dit echt een leuke mix!

Retreat en de 1e week:
Vorige week zijn we 3 dagen weggeweest om elkaar beter te leren kennen. We verbleven in een retreatcentre een paar dorpjes verderop. Het doel van de retreat was te ontdekken waar we vandaan komen, waar we nu zijn en waar we naartoe willen. We keken naar onze familie, ons getuigenis en wat God had voor elke individueel in de komende 3 maanden. Voor veel studenten was het een tijd waarin God bevestigde de reden waarom ze naar deze school gekomen waren. Een leuke tijd waarin we studenten beter leerden kennen en zij elkaar ook. Ook besefte Amy en ik toen pas echt dat het begonnen was en dat zij toch echt de school aan het leiden was en ik aan het staffen was:)
De eerste lesweek ging over de 'Fundamenten in communicatie. Kort gezegd was het een vooruitblik in de school. Ook mocht ik lesgeven over de dimensies in communicatie; verbaal en non-verbaal, oraal en geschreven, informeel en formeel, bewust en onbewust. Ook heb ik het gehad over de componenten in communicatie; de zender, ontvanger en de boodschap die gecommuniceert word. "Effective communication has taken place, when the intended message is received by the intended person". dat is niet altijd even makkelijk en vereist soms geduld, maar ook veel verduidelijking. Maar het is mogelijk als onze motivatie goed is en we ons publiek willen dienen. Er alles aan doen zodat ze daadwerkelijk ontvangen wat we zenden.

Groei:
Ik heb mogen ontdekken de afgelopen weken hoeveel ik gegroeid ben het afgelopen jaar. Wat een verschil met vorig jaar aan het begin van de SCF en nu. God is echt aan het werk geweest in mijn leven het afgelopen jaar en doet dat nog steeds. Nu ben ik steeds meer aan het leren dat het leven met God een process is. Er is geen intimiteit van de een op de andere dag. Een liedje waar ik aan herinnerd word is: "The more I seek you, the more I find you, the more I find you the more I love you". Het vraagt actie van mij om God echt te zoeken en Hem te vinden. En dat wil ik meer en meer doen ook deze maanden, want ik kan het niet uit mezelf. Hij is het die mij kracht geeft en wijsheid om te doen wat ik moet doen! Zonder Hem gaat het hem niet worden hier, maar ik ben blij dat Hij erbij is!!

Er gaat een hoop gebeuren deze 3 maanden en zie ik uit naar wat komen gaat.

Willen jullie meebidden voor de studenten dat ze alles mogen ontvangen wat God voor hen heeft. Ook moeten er een aantal nog veel schoolgeld, zouden jullie willen meebidden dat het geld binnenkomt?

Liefs en Blessings,
Moira



  • 15 April 2012 - 13:23

    Bas En Aly:

    Een bemoediging die ik las in een boek van Hudson Taylor:"God kiest niet wie klaar is, maar maakt klaar wie Hij uitkiest!"

    Groetjes,

  • 15 April 2012 - 14:01

    Corine Daane:

    He meis,
    Wat goed te lezen hoe het met je gaat! Blijf dicht bij de Here - dan kan Hij je gebruiken als een rein kanaal van Zijn Liefde, Waarheid, Genade, Goedheid en Trouw. En ondertussen knutselt Hij ook verder aan jou! Zo mooi: je bent zelf werk in uitvoering en mag ondertussen anderen bemoedigen en aansporen om zich door God te laten bewerken!
    Ga zo door meis, stap voor stap, tot eer van de HEER!

  • 16 April 2012 - 07:11

    Neline:

    Dankjewel voor je verslag! Zo fijn en goed om te lezen hoe het met je gaat! Gaaf dat je je steeds weer op Hem richt en het van Hem verwacht, maar ook ziet dat Hij je zegent, bemoedigt en leidt! En dat dan weer met ons deelt!
    Leuk die nieuwe foto's. Gaaf uitzicht!!!
    Liefs, Neline

  • 16 April 2012 - 16:38

    J.W.van Petegem Sr.:

    Fijn,Moira.
    Leren blijft nodig heel ons leven. De Heer wil ons "leren", maar geeft ons geen diploma's, wel heilige bemoedigingen. Lees Ps.131, voor ons allen heel toepasselijk. Veel zegen toegewenst.
    Hartelijke groet.
    JWvP.Sr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Burtigny

Moira

Actief sinds 02 Sept. 2010
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 35611

Voorgaande reizen:

18 December 2012 - 11 Maart 2013

Outreach in Togo

30 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Home; Reconnecten met familie en vrienden

17 Maart 2012 - 30 Juni 2012

Staffing de School of Communication Foundations

28 September 2011 - 11 Maart 2012

Foundations for counseling ministry (FCM)

03 April 2011 - 25 Juni 2011

School of Communication foundations

12 Februari 2011 - 21 Maart 2011

Outreach in Perth City

18 September 2012 - 30 November -0001

DTS-staff

Landen bezocht: