In Togo - Reisverslag uit Kpalimé, Togo van Moira - WaarBenJij.nu In Togo - Reisverslag uit Kpalimé, Togo van Moira - WaarBenJij.nu

In Togo

Blijf op de hoogte en volg Moira

21 December 2012 | Togo, Kpalimé

Lieve mensen,

De eerste update vanuit een warm, Afrikaans land, Togo. Op de moment ben ik in het kantoor van de YWAM basis in Agou, haha wat een verschil met Zwitserland.

Na een dag reizen ben je toch zomaar op een totaal andere plek in de wereld, toch wel bizar. Het is toch wel behoorlijk wennen en we doen het deze eerste dagen dan ook rustig aan!!
Ook al ben ik dan wel wat outreaches gewent, Afrika is toch wel heel wat anders en het is ook de eerste keer dat ik een team leidt.
Dat maakt de ervaring toch wel anders en meer uitdagend. Ik ben nog aan het zoeken naar hoe ik dit team het beste kan leiden en wat mijn plaats is in het team.
Uiteindelijk zijn we met een team van 4, ik en 3 studenten. We zouden met vijf gaan, maar een vrouw heeft besloten om toch niet mee te gaan en dat is een goede keuze geweest! Afrika was teveel geweest voor haar op dit moment, dus ze gaat een outreach doen in Zwitserland.

Dus nu zijn we met z`n vieren, 3 meiden en 1 jongen. We zullen de eerste 7 weken verblijven in Agou, een YWAM basis ten noordwesten van Lomè de hoofdstad. De basis ligt tegen een berg aan en ik omgeven door groen, wat ik persoonlijk wel chill vind;) Ook de temperatuur is hier heel wat aangenamer dan beneden in het dorpje, wat slapen ook wel relaxter maakt.

We zijn nu een beetje de ministry mogelijkheden aan het verkennen, maar de eerste 2 weken zullen wat rustiger zijn in verband met de schoolvakanties van de kinderen.
Op zich vind ik dat wel relaxed, want op deze manier kunnen we rustig ons aanpassen en elkaar beter leren kennen en dat geeft mij wel wat meer rust.

We hebben al wel de plek gezien waar de toiletten gebouwd gaan worden. En het is echt geweldig om mee te delen dat we al het geld hebben binnen gekregen voor de toiletten!! Dank u Heer!!
De mannen uit de wijk zijn hard bezig met graven, want er komt een gat van 3 bij 7 bij 3 ongeveer. Een massaal gat en een grond van klei, dus dat is behoorlijk zwaar werk. Zodra de mannen klaar zijn met graven hopen we ook mee te kunnen helpen met het bouwen van de toiletten.
Het zou af kunnen komen in 2 maanden, dus dat hopen we dan maar:) dat zou leuk zijn!!!

Zodra ik meer foto`s heb zal ik die op mijn blog zetten.

Al met al gaat het hier wel goed!
Zouden jullie willen bidden voor een goede aanpassings periode,
dat we onze draai kunnen vinden als team
en voor mij, dat ik wijsheid mag krijgen om dit team te leiden!!

Liefs,
Moira

  • 21 December 2012 - 13:40

    Neline:

    Klinkt goed Moira! Fijn om al iets te horen!
    Veel wijsheid, kracht, creativiteit, zegen!
    lieve groeten!

  • 22 December 2012 - 17:47

    Papa:

    We proberen je te bellen, maar het lijkt nog niet te lukken. Desalniettemin een fantastische tijd toegewenst vanuit een waterkoud Nederland. Beetje jaloers op de zon zijn we wel.

  • 23 December 2012 - 16:13

    J&Mi:

    He Moira, wel relaxt een klein team. Jouw rol? De leider ;-).
    Een hele goede tijd, het zal snel gaan denk ik. Veel zegen de anderen tot zegen te zijn.
    Liefs ons


  • 29 December 2012 - 19:49

    Aky:

    Moira, bedankt voor je bericht. Hebben jullie ook Kerstfeest gevierd? Een heel goede tijd in Togo gewenst en veel wijsheid en zegen bij jullie werk daar. Een goede jaarwisseling voor jou en je team
    Groeten van ons allen.

  • 02 Januari 2013 - 21:26

    Annie Vernooij:

    Hoi Moira, de beste wensen nog voor een heel goed jaar. Hebben jullie ook nog een beetje kerstfeest en
    een jaarwisseling gevierd.
    Hier gaat het weer gewoon zijn oude gang, ook wel weer lekker.Maar het lijk mij heerlijk om die temperatuur te hebben zoals bij jou. Maar goed, ik hoop dat alles een beetje mag lukken daar en ik wacht weer op het volgende verhaal. Gr Annie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Togo, Kpalimé

Moira

Actief sinds 02 Sept. 2010
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 35602

Voorgaande reizen:

18 December 2012 - 11 Maart 2013

Outreach in Togo

30 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Home; Reconnecten met familie en vrienden

17 Maart 2012 - 30 Juni 2012

Staffing de School of Communication Foundations

28 September 2011 - 11 Maart 2012

Foundations for counseling ministry (FCM)

03 April 2011 - 25 Juni 2011

School of Communication foundations

12 Februari 2011 - 21 Maart 2011

Outreach in Perth City

18 September 2012 - 30 November -0001

DTS-staff

Landen bezocht: