Back in Burtigny, DTS is afgelopen - Reisverslag uit Burtigny, Zwitserland van Moira - WaarBenJij.nu Back in Burtigny, DTS is afgelopen - Reisverslag uit Burtigny, Zwitserland van Moira - WaarBenJij.nu

Back in Burtigny, DTS is afgelopen

Blijf op de hoogte en volg Moira

17 Maart 2013 | Zwitserland, Burtigny

Lieve mensen!
DTS zit erop, de studenten zijn vertrokken. Hun echte outreach is nu begonnen, het leven buiten DTS! Maandag zijn we terug gekomen van outreach en afgelopen week stond in het teken van reflecteren op de hele DTS en het vooruitkijken naar de volgende stap. Vooral voor de studenten, want aankomende week gaan we reflecteren als staff. Waar ik zelf erg naar uit zie, want het is een goede mogelijkheid om te kijken naar wat goed ging, wat minder ging en wat we de volgende keer beter kunnen doen. Het zijn een behoorlijke intense 6 maanden geweest

Laatste weken van outreach!
Na 8 weken Agou, vertrokken we naar een andere plek, Noepe, waar we 2,5 week zijn geweest. Het was een hele omschakeling, super heet en een hele andere basis. Ik werd gezegend met het feit dat er een Nederlands echtpaar langskwam om een van de Nederlandse staff op de basis te bezoeken. Dat betekende koffiedrinken, stroopwafels eten en gezellig kletsen, heerlijk! Een stukje Nederlandse cultuur wat ik snel mis, een echt cadeautje van God;) Daarna zijn we nog 1,5 week naar Ghana geweest waar de outreach hebben afgesloten!

Evangeliseren in een voedoe dorpje!
Onze ministry in Noepe was voornamelijk gericht op het bereiken van een voedoe dorpje 20 km van de basis vandaan, in the middle of nowhere! We zijn daar een aantal keer geweest en hebben het evangelie mogen verkondigen en activiteiten met de kinderen. De mensen waren super open, enthousiast en hongerig naar God! Na heel wat gesprekken hebben 3 vrouwen hun leven aan Jezus gegeven en werd de nadruk gelegd op het feit dat ze echt graag meer wilden horen en een kerk wilden in het dorpje. Het was een bizarre gewaarwording voor mij, om te bedenken dat we daar bij deze mensen Jezus mochten verkondigen. Zo ver van huis en dan terecht komen in dit dorpje, echt bijzonder!

Toiletten:
De toiletten zijn af! We mochten de opening meemaken, heel bijzonder. Iedereen was super enthousiast en super blij met deze toiletten. Het was een zeer officiële gebeurtenissen, alle directeuren en leiders moesten een speech geven, waaronder ik. De toiletten zijn echt super mooi geworden. En nu begint het echte werk voor de leraren, doorzetten in het aanmoedigen van de kinderen om naar de wc te gaan! We mochten met de leraren ons hart delen, dat deze toiletten iets is waar God heel blij van wordt, want Hij heeft het zo bedoeld! Wat een bijzondere ervaring om zo Gods koninkrijk te mogen bouwen!

Mijn ervaring:
Door deze 6 maanden is me duidelijk geworden dat God mij zoveel meer vertrouwt dan ik mijzelf. Maar als Hij me ergens voor roept dan maakt Hij mij er geschikt voor als ik het samen met Hem wil doen. Mijn vertrouwen in Hem is zoveel meer gegroeid en ik heb Hem aan het werk gezien in mijn leven. Groeien in zelfvertrouwen in mijn leiderschap en het verstaan van Zijn stem en daarin durven uitstappen! God is zo groot en zo bijzonder, zijn liefde is echt onvoorwaardelijk en er is geen veroordeling voor hen die in Hem zijn! Hij heeft echt het beste met mensen voor! Deze waarheid is zoveel dieper gezakt en ik vind het bijzonder om te zien hoe God niet makkelijke situaties altijd tot goede doet keren!

In de volgende update zal ik meer laten weten over mijn volgende stap, want er zijn nu nog wat vraagtekens.

Liefs en zegen,
Moira




  • 17 Maart 2013 - 16:55

    Christa:

    Leuk verslag Moira, fijn dat je door het leven reist met God!

  • 17 Maart 2013 - 21:34

    Thierry:

    super tof!

  • 18 Maart 2013 - 08:45

    Lea:

    Hoi Moira,

    Wat mooi om te lezen weer allemaal en vooral leuk die speech bij het openen van de toiletten. Ik zie het al voor me en had er wel bij willen zijn, haha.
    Mooi hoe je schrijft; "God vertrouwt mij zoveel meer dan ik mijzelf. En als Hij me ergens voor roept dan maakt Hij mij er geschikt voor als ik het samen met Hem wil doen".
    Zo is het meid, God is goed.
    Ik wens je weer heel veel wijsheid en sterkte in alles en bid dat je duidelijkheid zult krijgen op je vragen.

    Liefs Lea xxx

  • 18 Maart 2013 - 16:40

    Neline:

    Wow, wat een mooie ervaringen, leermomenten, groei!
    Heel bijzonder! Ook leuk die foto's!
    Liefs, Neline

  • 18 Maart 2013 - 17:21

    Ina:

    Lieve Moira,

    Leuk dat ik er bij mocht zijn in Agou.
    Je kan supper goed speechen.
    We zien uit naar je komst in Zeeland, koffie met stroopwaffel Staan klaar,
    Groetjes Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Burtigny

Moira

Actief sinds 02 Sept. 2010
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 35609

Voorgaande reizen:

18 December 2012 - 11 Maart 2013

Outreach in Togo

30 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Home; Reconnecten met familie en vrienden

17 Maart 2012 - 30 Juni 2012

Staffing de School of Communication Foundations

28 September 2011 - 11 Maart 2012

Foundations for counseling ministry (FCM)

03 April 2011 - 25 Juni 2011

School of Communication foundations

12 Februari 2011 - 21 Maart 2011

Outreach in Perth City

18 September 2012 - 30 November -0001

DTS-staff

Landen bezocht: