Op naar een nieuwe plek:) - Reisverslag uit Kpalimé, Togo van Moira - WaarBenJij.nu Op naar een nieuwe plek:) - Reisverslag uit Kpalimé, Togo van Moira - WaarBenJij.nu

Op naar een nieuwe plek:)

Blijf op de hoogte en volg Moira

09 Februari 2013 | Togo, Kpalimé

Lieve mensen,

8 weken zitten er alweer op. Waar in het begin het leek alsof er nooit een eind aan zo komen, zitten we nu alweer op 2/3 van de outreach.
Vandaag gaan we naar onze 2e locatie in Noepe, een JmeO basis in de buurt van Lomé, de hoofdstad van Togo. We zullen daar 2,5 week verblijven en hopen de laatste 1,5 week naar Ghana te gaan. We zijn uitgenodigd om daar een week te werken met een kerk en daar zien we allemaal naar uit.

De tijd in Agou is goed geweest, we hebben veel kunnen helpen bij de toiletten, les kunnen geven op scholen, Bijbelstudies, preken, en kinder programma’s kunnen draaien. Ook hebben we veel relatie kunnen opbouwen met de staff van de JmeO basis in Agou. Voor Gracia en Mickael is het wel makkelijker, omdat zij Frans praten;) En ik met het beetje Frans dat ik nu kan, yeah, heb het geprobeerd om mijn manier Ik heb nog nooit zoveel Frans gesproken in mijn leven, maar ik kan in ieder geval nu de zin ervan in zien! Dat was op de middelbare school helaas wel anders, helaas;)

Ik leer persoonlijk veel van het leiden van deze outreach. Het best wel vermoeiend, omdat je letterlijk 24-7 verantwoordelijkheid draagt.
Maar dit leert om te vertrouwen op God. Ik geloof dat ik ook een grote reden is waarom Hij mij vroeg of ik dit team wilde leiden, want dat is iets waar ik flink in kan groeien!. Not out of my own strength, but out of His!

Soms vraagt God dingen van ons vraagt die niet altijd even leuk en makkelijk zijn, maar die wel het beste zijn voor ons. En in zo’n moment een keuze heb, ik kan ervoor kiezen om God met mij hele hart, ziel en verstand kan dienen. Hij draagt mij op om dat te doen zonder de garantie dat dat makkelijk zal zijn. Dat heeft een groot verschil voor mij gemaakt. Nog steeds niet makkelijk, maar ik leer om te genieten van de dingen die God mij wil leren door het leiden van deze outreach heen. Mijn vertrouwen in het verstaan van zijn stem in super gegroeid en daar geniet ik van.

Afgelopen week is Dan langsgekomen, de schoolleider van de DTS. We hebben zijn met hem terug gekeken op de laatste 8 weken, de mooie momenten, maar ook de moeilijke. We hebben goede gesprekken met hem gehad en het heeft mij geholpen om alles er even uit te gooien God heeft deze week echt gebruikt om de studenten verder te nemen in hun relatie met Hem. Openbaringen, stappen in geloof en moed om door te gaan. Het was een relaxte week , wat we allemaal wel nodig hadden.

Dus nu op naar de laatste 4 weken, waar ik naar uit zie, maar ik zie ook uit naar het moment dat we in het vliegtuig stappen naar Burtigny, waar ik weer met vrienden kan zijn. Wat voor mij een grote uitdaging is in het leiden van dit team alleen, maar God geeft mij de kracht om en Hij wil mij dingen leren en geven in de laatste 4 weken en daar zie ik enorm naar uit

Wilt U/je bidden voor een goede laatste 4 weken waar we tot zegen kunnen zijn voor de mensen die we ontmoeten en de dingen die we doen. En dat de studenten er ook echt van kunnen genieten en kunnen ontvangen wat God hun wil geven en leren!
Zegen,
Liefs Moira

  • 09 Februari 2013 - 22:05

    Aly:

    Lieve Moira,

    Ik bid voor je, en wens je toe dat deze komende weken heel bijzonder voor je zullen zijn en dat je Gods nabijheid dagelijks zult ervaren.
    Dankjewel voor je informatie uit Togo. God is goed!

    Groet,
    Aly

  • 11 Februari 2013 - 20:36

    Neline:

    Mooi, bijzonder!!
    We bidden vrijwel dagelijks voor je en spreken dan allerlei zegeningen over je uit!
    En we kunnen nu ook danken voor deze verhoringen!
    Veel zegen, vreugde, wijsheid, leven! voor jou en je team!
    Liefs!
    Neline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Togo, Kpalimé

Moira

Actief sinds 02 Sept. 2010
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 35604

Voorgaande reizen:

18 December 2012 - 11 Maart 2013

Outreach in Togo

30 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Home; Reconnecten met familie en vrienden

17 Maart 2012 - 30 Juni 2012

Staffing de School of Communication Foundations

28 September 2011 - 11 Maart 2012

Foundations for counseling ministry (FCM)

03 April 2011 - 25 Juni 2011

School of Communication foundations

12 Februari 2011 - 21 Maart 2011

Outreach in Perth City

18 September 2012 - 30 November -0001

DTS-staff

Landen bezocht: