De outreach is begonnen!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Moira - WaarBenJij.nu De outreach is begonnen!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Moira - WaarBenJij.nu

Door: moiravanderbijl

Blijf op de hoogte en volg Moira

04 Januari 2012 | Australië, Perth

De outreach is begonnen!!

Allereerst een gelukkig en gezegend 2012 gewenst. Met het nieuwe jaar is ook de outreach officieel begonnen. Afgelopen vrijdag zijn we geland in London na een redelijke lange reis. We reisden met de hele groep wat gezellig was, want dat betekende dat het afscheid nog wat langer duurde. We zijn inmiddels gesplitst en ik ben met mijn team in de wijk `Barking and Dagenham` gearriveerd. Mijn team bestaat uit 4 meiden en 2 jongens en 1 leider.

De week voor outreach:
Voordat ik wil vertellen over de plek waar we nu zijn wil ik jullie wat vertellen over het wonder dat God heeft gedaan in onze financiën. 2 weken geleden moesten we nog ongeveer $29000,- voor outreach. Maandag de 19e leek het erop dat we maar met een klein clubje op outreach zouden gaan, want de helft van onze groep had maar het geld voor outreach. Toch gaven we niet op en bleven we bidden. Persoonlijk kwamen er wel veel vragen omhoog. Wat als dit niet Gods plan is, kan het zijn dat Hij iets anders voor ons heeft? Maar kan ik die vragen wel stellen of heb ik dan te weinig vertrouwen in God. Ik heb er die week veel over nagedacht, gekletst met mensen en de bijbel gelezen. Hierdoor kwam ik erachter dat wat er ook gebeurt God heeft altijd het beste met ons voor. We kunnen God vertrouwen dat Hij een voorziener is en kan voorzien, maar ook al gebeurt het niet op een manier die we hoopten, Hij is nog steeds trouw en verandert niet. Ondanks al deze vragen gaven we niet op met bidden en vertrouwen dat God zou voorzien. We werden bemoedigt door verschillende Schriftgedeeltes dat God ons altijd in overwinning leidt. Donderdag kwam, de laatste dag om de tickets te komen en we moesten nog ongeveer $22000 ’s ochtends. God heeft echt een wonder gedaan die dag, waar ’s ochtends nog maar 7 mensen op outreach konden, na de lunch konden we met 14 mensen op outreach. Er was $10000 binnengekomen in alleen maar een ochtend. Het was bizar en geweldig. Dit is een week die ik nooit zal vergeten.

Outreach:
Ik ben dus inmiddels aangekomen in London en wat een zegen de kerk waar we in slapen. We hebben 2 aparte kamers, 1 voor de jongens en 1 voor de meiden. We hebben verwarming, vloerbedekking en veel opbergruimte. We hoeven gelukkig niet elke dag onze spullen op te ruimen. De kerk waar we verblijven is zeer conservatief met leden van een gemiddelde leeftijd over de 60. Het idee om de Megacities team te laten verblijven in de kerk was voorgelegd aan de kerk en iedereen had ermee ingestemd. Deze mensen hadden zich vaak afgevraagd wat zij konden doen, want aangezien de leeftijd zijn ze niet zo labiel meer. Tof om te zien dat doordat we hier kunnen verblijven deze kerk zoveel bijdraagt. God kan echt iedereen gebruiken!!

Buiten dat zijn we ook in een geweldige wijk terecht gekomen. De coördinator, Mic, heeft ons het verhaal vertelt over wat voor gebedsverhoring het is dat wij er nu zijn. Mic heeft een verlangen om de kerken te zien samenwerken en dat Barking and Dagenham gewonnen zal worden voor Jezus. Hij is zo gepassioneerd en heeft een grote visie. Hij vertelde dat afgelopen er veel bedieningen opgestart zijn, maar dat ze nog relatief klein zijn. Hij wist niet hoe dat kon gebeuren en vertelde God dat er eigenlijk een groep mensen nodig was die support zouden geven om de bedieningen goed op te starten. En hier zijn we als team een antwoord op een gebed en dat alleen al is echt een voorrecht. Het was zo gaaf om te horen hoe God al bezig in deze wijk en hoe wij daar deel van mogen zijn. Ik voel me echt bevoorrecht dat God mij naar de deze wijk heeft geleid en ik zie er echt naar uit wat God gaat doen. De verwachtingen zijn hoog, dus dat belooft wat:) Voor nu zijn we bezig met lezen van de hele bijbel, het woord van God proclameren over deze wijk. Daarna zullen we gebedswandelingen door de wijk, om te horen wat God te zeggen heeft over deze wijk. Ook is het een manier om de wijk te leren kennen en te waar zien waar alles is en hoe de wijk in elkaar steekt. Redelijk oriënterend nog, maar wel een belangrijk onderdeel als voorbereiding op de bedieningen die we gaan doen.

Ik ga jullie op de hoogte houden van wat ik hier meemaak in London.
Blessings,

VET!! bid voor je!

• 06 Januari 2012 - 13:41

Alette Busse:

Hoi Moira,

Gods zegen voor het nieuwe jaar en voor je DTS periode.
    Wat maak jij toch veel mee, hierdoor merken we telkens weer dat God voorziet in al onze noden, al is dat niet altijd op de tijd die wij wensen.

Groetjes,
    Alette