Nog maar 1 week, wauw!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Moira - WaarBenJij.nu Nog maar 1 week, wauw!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Moira - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 week, wauw!!

Door: moiravanderbijl

Blijf op de hoogte en volg Moira

18 December 2011 | Australië, Perth


Lieve mensen,
Ik verbaas me er nog steeds over hoe snel de tijd gaat hier in Perth.

Laaste week±
We hebben nog maar een week les te gaan met als onderwerp: stress, depressie en angst.
Ook moeten we deze week een counseling gesprek voeren van 20 minuten. Hierbij moeten we alles wat we geleerd hebben in praktijk brengen en dan worden we beoordeeld. Er zal iemand komen die zich voordoet als iemand die hulp nodig heeft in een bepaald gebied in zijn leven. Super spannend, maar ik weet dat ik in ieder geval wel wat heb geleerd. Ik had nooit kunnen voorstellen dat ik dit zou doen. Een tijdje geleden hadden we een oefen gesprek en dat bleek goed te gaan, dus dat geeft me in ieder geval meer vertrouwen voor het officiële gesprek.


Lessen:
De afgelopen twee weken zijn heel goed geweest. We hebben het gehad over familie en hoe God het heeft bedoeld. Wat zijn bedoelingen waren met een familie, maar hoe het helaas vaak niet zo gaat zoals God het heeft bedoeld. Onze familie is de belangrijkste bron van wat we leren en hoe we naar de wereld kijken. In de eerste 7 jaar van ons leven hebben we ons beeld van de wereld gevormd. Is het een veilige plek, zijn mensen te vertrouwend. Een cruciale tijd de eerste 7 jaar. Het huwelijk en een gezin is hetgeen wat het dierbaarst is voor God. De vijand wil het beste wat God heeft verwoesten, want hij ziet hoe belangrijk een gezin is en wat voor gevolgen dat heeft voor de wereld. Dit verklaart waarom er helaas zoveel problemen zijn in gezinnen en huwelijken, de vijand heeft het daarop gemunt. Hetgeen wat ik zo geweldig vind aan God is dat Hij kan herstellen wat niet goed was in een gezin. Hij wil het in iets moois keren. Dit is iets wat terug is gekomen door de hele school heen en ik ben elke keer verbaasd hoe God werkt. Hij heeft iets moois gelegd is de meest disfunctionele gezinnen!!

Afgelopen week hadden we het over cross cultural counseling. Dit was de derde week dat ik heb gehad over dit onderwerp en elke week is anders geweest. Deze week was vol met verhalen en foto’s over voornamelijk de Aziatische landen. We hebben het gehad over hoe we onze counseling moeten aanpassen aan de culturele verschillen. Dit is heel cruciaal, want als ik iets zou doen wat beledigend is voor de cultuur wordt er helaas niet meer geluisterd. We zullen voornamelijk in Cambodja te maken hebben met cultuur verschillen. Gelukkig gaan we het daar nog uitgebreid over hebben.


Uitgezegend in geloof:
Afgelopen donderdag hadden we een speciale avond waarin we met alle studenten en staff terug keken op de lesfase en wat God heeft gedaan. Ook keken we vooruit naar de outreach en is er voor ons gebeden als team. Ik kan niet geloven dat ik over 11 dagen al naar London ga, terug naar de kou. Ik heb net samen met een vriendin een winterjassen show gehouden, met sjaal en muts. Heel gezellig in de hitte hier, maar we zijn er wat dat betreft klaar voor. Buiten dat kan ik me echt niet voorstellen dat ik al zo snel op outreach ga, wat ook betekent dat de lesfase echt bijna over is. Helaas zijn we er nog niet wat betreft de financiën en zullen we deze week als een school veel gaan bidden, want we hebben een doorbraak nodig. (als u ook zou willen bidden met ons zou dat geweldig zijn). Op dit moment hebben we nog zo’n $39000 nodig voor vrijdag. Persoonlijk vind het een zeer uitdagende periode en er zijn veel vragen die in mij hoofd rondspelen. Ik weet dat God kan voorzien en dat Hij in controle is. Hij weet wat Hij doet ook al snap ik er niets van. Ik ben nog nooit in deze positie geweest dat we God vertrouwen voor zoveel geld in zo’n korte tijd. Mijn verlangen is dat ik meer ga begrijpen van hoe God werkt en wat het betekent dat Hij trouw is ook al lijkt het zo lang te duren. Ik ben heel erg benieuwd wat deze week gaat brengen!!

Kerst:
Voor nu wil ik jullie allemaal gezegende kerst wensen. Wij zullen het hier ook vieren en aangezien we nog geen base hebben zal dat gebeuren in het park:) Heel gezellig. Zondag hebben we een lunch met zijn allen bij de rivier en maandag ochtend gaan we brunchen op het strand. Dat is weer wat anders dan anders, maar het wordt vast heel gezellig.

Liefs Moira

  • 18 December 2011 - 14:33

    Bas En Aly:

    we wensen je nog een hele goede tijd in Perth en veel sterkte voor je outreach in Londen! Fijn om zo mee te kunnen lezen wat je doet. God bless!

  • 19 December 2011 - 09:17

    Mieneke:

    Hoi Moira,

    Gaaf te lezen waar je allemaal mee bezig bent geweest. Er is inderdaad veel nood in gezinnen. Goed dat je daar straks ook wat mee kan door Gods genade. Fijne kerstdagen en succes met de overgang naar de kou straks.

    liefs Mieneke

  • 19 December 2011 - 12:04

    Gerrieke:

    Hey, klinkt gaaf allemaal, en uitdagend, volgende avondtuur, gaaf!! Ook fijne feestdagen! xx

  • 20 December 2011 - 14:32

    Annie Vernooij:

    Hoi Moira, wat spannend al die verhalen en wat gaat de tijd snel. Leuke foto's van wat je meemaakt. Ik wens jou nog veel gezelligheid daar en sterkte met de kou straks. Fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling.
    groetjes Annie.

  • 04 Januari 2012 - 07:24

    Andrea Van Den Assem:

    Heeej Moira!
    Haha, ik lees het nu pas! Dus inmiddels ben je al op outreach?? Spannend hoor!!
    Super raar idee dat we allebei nu outreach aan het doen zijn, maar dan aan de andere kant van de wereld :P
    Ik ben benieuwd naar je verhalen!
    Succes, veel zegen en ook: veel plezier!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Foundations for counseling ministry (FCM)

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

Hello teacher:)

09 Februari 2012

Bye London, Hallo Cambodja

19 Januari 2012

God is aan het werk in London

04 Januari 2012

De outreach is begonnen!!

18 December 2011

Nog maar 1 week, wauw!!
Moira

Actief sinds 02 Sept. 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 35607

Voorgaande reizen:

18 December 2012 - 11 Maart 2013

Outreach in Togo

30 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Home; Reconnecten met familie en vrienden

17 Maart 2012 - 30 Juni 2012

Staffing de School of Communication Foundations

28 September 2011 - 11 Maart 2012

Foundations for counseling ministry (FCM)

03 April 2011 - 25 Juni 2011

School of Communication foundations

12 Februari 2011 - 21 Maart 2011

Outreach in Perth City

18 September 2012 - 30 November -0001

DTS-staff

Landen bezocht: