Verhuizen!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Moira - WaarBenJij.nu Verhuizen!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Moira - WaarBenJij.nu

Verhuizen!!

Door: moiravanderbijl

Blijf op de hoogte en volg Moira

28 November 2011 | Australië, Perth

Lieve mensen,

Het is tijd voor een update.
Ik moet zeggen dat het een beetje een gekkenhuis is hier:)

Verhuizen
YWAM Perth is een nieuw gebouw aan het bouwen. Vorig jaar toen ik hier was waren ze net begonnen en nu is het bijna zover dat het gebouw af is. Ook worden er nieuwe klaslokalen gebouwd. Dit wordt gedaan door YWAM-ers, waarvan de meeste geen ervaring hebben in de bouw. Door een voorbeeld van een ervaren iemand wordt het aangeleerd.
Nog twee dagen we dan moeten we ons oude gebouw uit en worden de sleutels overgeleverd aan de officiele eigenaar. Dit betekent dat de afgelopen 2 weken volledig in het teken stonden van verhuizen. Alles moest in dozen worden gedaan en verplaatst worden naar verschillende opslagplaatsen.
Iedereen werd ingezet om een handje te helpen. Ik vind het zelf echt leuk om er deel van te zijn, want ik ben letterlijk onderdeel van een stukje geschiedenis van YWAM Perth. De komende jaren wordt er zeker nog gepraat over wat we nu allemaal beleven. Exciting!!

Aangezien we geen centrale keuken meer hebben zijn we verdeeld over 20 verschillende huizen waar we met 20 mensen eten. Ik ben onderdeel van de groep die het eten, in kratten, verspreid. We hebben ons eigen distributie centrum gestart van waar we het eten uitdelen. Het is net outreach waar je lunchpakketjes maakt om uit te delen aan zigeuner kinderen. Elke avond eten we in onze clustergroup, maar 2 avonden zullen we met iedereen samen komen en eten in het park. Heel gezellig allemaal:)

Ook hebben we geen klaslokaal meer, maar zijn we gelukkig gezegend met een kerk waar we onze lessen kunnen volgen. Dit is alleen voor de echt lessen, want onze gezamelijke klastijden zullen we houden in het park, thuis bij onze leiders of ergens anders. Flexibility kunnen we hierdoor wel leren, dus dat scheelt weer:).

Lessen:
Gelukkig gaan de lessen wel gewoon door en leer ik heel veel. Afgelopen week hadden we het over children counseling. Onze leraar is een profesionaal counselor en heeft dus een hoop ervaring. Dit vind ik persoonlijk wel heel tof, omdat hij veel praktische voorbeelden geeft. We hebben het gehad over verschillende methodes die je kan gebruiken in counseling. Dat gaf mij wel meer hoop, want ik voelde me een beetje verloren wanneer we aan het oefenen waren. Ik hoop dat, doordat ik nu meer praktische tips heb, het 'makkelijker' gaat. Ik begin het wel steeds leuker te vinden en merk dat ik echt geïnteresseerd ben in het verhaal dat schuilt achter elk persoon. Dat vind ik wel leuk om te merken, want dat is iets wat ik vroeger totaal niet had.

Outreach:
Ook zijn we aan het voorbereiden voor outreach. De verschillende teams zijn inmiddels bekent. Mijn schoolleider, Adrian, is ook mijn outreachleider. Dan is er nog een andere jongen en 4 meiden. Ik ben wel blij met het team en geloof dat ik het wel naar mijn zin ga krijgen. Ik kan het goed vinden met die meiden, dus dat komt goed uit. 27 December zullen we vertrekken naar London. We zullen verblijven in de 'wijk'Barking and Dagenham in noord-oost London. 12 Februari zullen we naar Cambodja vliegen via Bangkok, waar we waarschijnlijk een paar dagen zullen verblijven. Vervolgens gaan we voor ongeveer 3 weken naar Cambodja. Onze outreach zal eindigen in Bangkok, Thailand, waar we als klas de outreach zullen af sluiten.
Ik moet zeggen dat ik super veel zin in heb en ben benieuwd wat God wil gaan doen door ons heen.

Blessings,
Moira

  • 29 November 2011 - 08:37

    Christina:

    Een en al avontuur daar in Australië. En je hebt nog heel wat voor de boeg... maar we komen naar je toe in Londen yeah. xx mama

  • 29 November 2011 - 09:07

    Liselot:

    hee mois!
    Super gaaf om allemaal te lezen! en vet van je outreach.. veel zegen nog en we moeten snel skypen! xx

  • 29 November 2011 - 12:18

    Neline:

    Hee die Moira,

    Tjonge wat een belevenissen weer!
    Leuk die foto met die pepernoten!! en lekker dat je er daar ook van kunt genieten! Zijn ze ook lekker bij die temperaturen? Nog 4 weken Australië... Zegen voor deze weken en het voorbereiden van wat daarna komt!
    Liefs!

  • 14 December 2011 - 17:12

    J.W. Van Petegem Sr.:

    Hartelijke groet van ons beide.Wij wensen je een gezegende Kersttijd toe en goede voorbereidingen voor de London acties. Ook daar geldt: Jezus is Het Licht voor de ontwrichte wereld van mensen! Vertel over Zijn grootheid als liefhebbende Verlosser. ALs jullie weer weg zijn blijft dat WOORD achter in hoofden en harten: zaad in de akker! De OOGST zal groot zijn!
    Hierbij onze "handdruk". vP,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Foundations for counseling ministry (FCM)

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

Hello teacher:)

09 Februari 2012

Bye London, Hallo Cambodja

19 Januari 2012

God is aan het werk in London

04 Januari 2012

De outreach is begonnen!!

18 December 2011

Nog maar 1 week, wauw!!
Moira

Actief sinds 02 Sept. 2010
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 35613

Voorgaande reizen:

18 December 2012 - 11 Maart 2013

Outreach in Togo

30 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Home; Reconnecten met familie en vrienden

17 Maart 2012 - 30 Juni 2012

Staffing de School of Communication Foundations

28 September 2011 - 11 Maart 2012

Foundations for counseling ministry (FCM)

03 April 2011 - 25 Juni 2011

School of Communication foundations

12 Februari 2011 - 21 Maart 2011

Outreach in Perth City

18 September 2012 - 30 November -0001

DTS-staff

Landen bezocht: