God is aan het werk in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Moira - WaarBenJij.nu God is aan het werk in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Moira - WaarBenJij.nu

God is aan het werk in London

Door: moiravanderbijl

Blijf op de hoogte en volg Moira

19 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve mensen,

We zijn de weg aan het vrij maken hier in de London voor het komende jaar. Contacten worden gelegd, vriendschappen gesloten met de locals en mogelijkheden om ministry te doen komen naar boven. Doordat we de eerste groep zijn begint het allemaal wat langzaam, maar doordat we niet de laatste groep is het zeer waardevol wat we doen. Alle deuren die opengaan nu, zijn meer mogelijkheden voor de volgende teams.

Kids:
Kinderen maken een groot onderdeel uit van onze week. Waar ik twee jaar geleden tijdens mijn DTS niet zo goed wist wat ik moest doen met kinderen, heb ik het nu echt naar mijn zin. Op vrijdag ochtend helpen we met een groep moeders met hun kinderen. Voor mij betekende dat heerlijk 2 uur lang spelen met de kinders:). Zaterdag ochtend is er een kidzclub voor de kinderen uit een armere wijk in Barking. We helpen met opzetten van alles en zijn dan deel van het programma. Dit betekent veel dansen op leuke kinderliedjes:). Aankomende zaterdag mogen een vriendin en ik een onderdeel van het programma verzorgen. En les over de vrede van God.

Counseling:
Waar ik aan het begin van de FCM me toch wel af vroeg wat ik met counseling moest, begin ik er nu echt leuk te vinden:) Tijdens evangeliseren kwam ik in contact met Damian een gast uit Polen. Ik begon een gesprekje met hem, maar het leek niet echt ergens naartoe te leiden. Tijdens ons gesprek was er iemand die flyers uitdeelde voor een kerk. Een mooie opening voor mij om over der kerk en God te beginnen. Het bleek dat hij vroeger wel naar de kerk was geweest, maar nu heel teleurgesteld was in God. Hij wilde alleen niet vertellen waarom. We eindigden het gesprek en ik moedigde hem aan over ons gesprek na te denken. Later in de middag kwam hij naar me toe en vertelde dat hij toch wel weer naar de kerk wilde. Onwijs tof dat hij dat besloten had. Omdat ik hem niet zomaar naar een kerk wilde sturen besloot ik hem woensdag weer op te zoeken en hem ideeën te geven voor een kerk. Die woensdag zag ik hem weer en toen begon hij vanalles te vertellen over waarom hij teleurgesteld was in God. Een heftig verhaal kwam eruit. Hij vertelde dat hij er nooit echt over gepraat had en dat ik de eerste was die wilde luisteren. Na een goed gesprek vroeg ik hem of hij verder wilde praten en dat wilde hij wel. Dus ik ga hem nu vaker ontmoeten en met hem kletsen en voornamelijk naar zijn verhaal luisteren. Ik ben beniewd hoe het gaat. Ik vind het heel spannend, maar ook enorm tof. Vooral om te zien hoe wat ik geleerd heb in de eerste 3 maanden nu al van pas komt. Ik heb echt veel geleerd en het is zo bijzonder voor mij om te zien dat God al lang wist wat ik leuk vond en dat ik dat nu ook ga zien:) Counseling is echt gaaf:)


Bidden voor genezing:
Dit is iets wat ik een enorme uitdaging vind, maar altijd al heb willen doen. Het verlangen is alleen maar gegroeid tijdens deze outreach en ik heb besloten voor mezelf om er meer in uit te stappen. Tijdens een aanbiddingsavond ging ik voor gebed en de vrouw die voor me bad bemoedigde me enorm. Ze vertelde dat er een verschil is tussen een wonder en een genezing. Een wonder is iets wat terplekke gebeurt, terwijl een genezing ook een zaadje kan zijn dat moet groeien. God heeft ons geroepen om voor mensen te bidden die ziek zijn en hun de handen op te leggen. Dit betekent dat elke keer als ik voor genezing bid ik erop kan vertrouwen dat er iets gebeurt ook al is het niet per direct zichtbaar. Dit betekent ook dat we uit moeten stappen en voor genezing mogen bidden. In de afgelopen weken heb ik voor meer mensen gebeden die ziek zijn dan in de rest van mijn leven. Ik heb nog niemand per direct genezen zien worden, maar ik wil volhouden. Dus ik ben benieuwd:)

Oftwel ik heb het goed naar mijn zin hier en ook al zijn we alweer halverwege van onze tijd in London, de komende weken gaan geweldig worden:)

Blessings,
Moira

  • 19 Januari 2012 - 13:05

    Neline:

    WOW! PTL! Ga zo door!
    liefs Neline

  • 23 Januari 2012 - 00:18

    Andrea Van Den Assem:

    Heee Moira!
    Zo tof om je verhalen te lezen! Heel cool dat jullie het eerste team zijn in megacity Londen. Ik weet dat mijn base daar in april heen gaat, dus jullie zijn ook de weg aan het vrijmaken voor hen. Bedankt :)
    En tof om te lezen over je gesprekje met die Pool. Dat soort dingen maak ik hier ook mee, en is super bijzonder he?!
    En je stukje over genezing moedigt me enorm aan! Ik bid hier ook voor genezing, en vaak zie ik niks, maar ik weet niet wat er gebeurd na het gebed. En God luistert naar elk gebed, dus Hij is er sowieso mee bezig!
    Keep up the good work :)

  • 24 Januari 2012 - 10:29

    Pieter-Jan:

    Gaaf om te lezen!
    ook mooi stuk inderdaad over genezing!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Foundations for counseling ministry (FCM)

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

Hello teacher:)

09 Februari 2012

Bye London, Hallo Cambodja

19 Januari 2012

God is aan het werk in London

04 Januari 2012

De outreach is begonnen!!

18 December 2011

Nog maar 1 week, wauw!!
Moira

Actief sinds 02 Sept. 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 35606

Voorgaande reizen:

18 December 2012 - 11 Maart 2013

Outreach in Togo

30 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Home; Reconnecten met familie en vrienden

17 Maart 2012 - 30 Juni 2012

Staffing de School of Communication Foundations

28 September 2011 - 11 Maart 2012

Foundations for counseling ministry (FCM)

03 April 2011 - 25 Juni 2011

School of Communication foundations

12 Februari 2011 - 21 Maart 2011

Outreach in Perth City

18 September 2012 - 30 November -0001

DTS-staff

Landen bezocht: