In lijn met Gods waarheid! - Reisverslag uit Perth, Australië van Moira - WaarBenJij.nu In lijn met Gods waarheid! - Reisverslag uit Perth, Australië van Moira - WaarBenJij.nu

In lijn met Gods waarheid!

Door: moiravanderbijl

Blijf op de hoogte en volg Moira

07 November 2011 | Australië, Perth

Lieve mensen,

Tijd om jullie weer een beetje op de hoogte te brengen van wat er hier gebeurd. Ik zal het proberen te verwoorden.

Plumbline:
Ik heb twee intense, maar goede weken achter de rug. Ons thema was: The Divine plumbline.
Een 'plumbline' is een loodlijn, een soort waterpas wat men vroeger gebruikte om te checken of een muur recht was gebouwd.

'The divine plumbline' is een model dat wordt gebruikt in christian counseling en is ontworpen door Dr Bruce Thompson.

Centraal staat ons gedrag en waarom we handelelen zoals we handelen. Staat het in lijn met Gods waarheid of zitten er bepaalde motieven achter die niet kloppen. Van de buitenkant lijkt het allemaal goed, maar van binnen klopt het niet altijd.

Door gebeurtenissen in ons leven die ons pijn hebben gedaan proberen we onszelf te beschermen. We bouwen een muur om ons hart om niet nog meer pijn gedaan te worden, dit gebeurt vaak heel onbewust. We zijn heel goed geworden in het beschermen van onze muur, zodat niemand kan zien wat er eigenlijk echt leeft. Helaas zorgt dit ervoor dat we niet meer leven in lijn met Gods waarheid op verschillende gebieden van ons leven. God wil ons daarvan verlossen.

God wil ons meenemen naar de pijn achter onze muur en wil genezing brengen. Dit betekent stapje voor stapje de muur naar beneden halen en opnieuw opbouwen samen met God, zodat de muur waterpas komt te staan.
(dit is echt een hele korte versie)

Toepassing:
Na de lessen hadden we drie dagen van toepassing. Heel bijzonder om dat met z'n allen te kunnen doen. Iedereen was open en deelde dingen uit zijn/haar leven. Waar we mee worstelen en hoe we onszelf proberen te verdedigen.
Zelf worstel ik er nog steeds mee om Gods liefde voor mij te accepteren. Houdt God wel echt van mij, moet ik mezelf niet eerst veranderen. Dit maakt ook dat ik worstel met mezelf zijn, vooral met allemaal meiden om me heen. Tijdens de toepassing mocht ik iets ervaren van Gods onvoorwaardelijke liefde voor mij, het was heel bijzonder. Ook mocht ik mezelf toevertrouwen aan de klas en geloven dat ik mezelf mag zijn en dat zij mij accepteren.
De volgende ochtens werd ik wakker en toen had iemand op mijn plank geplakt: 'Moira vandaag mag je jezelf zijn'. Ik vind het echt mooi om te zien hoe we als klas er voor elkaar mogen zijn.

Evangelisatie:
Het uitdelen van eten aan de daklozen is heel bijzonder. Twee weken geleden deelden we weer eten uit en toen was er een Aboriginal met een gitaar. Dus ik vroeg kan je dat ook spelen. 'Natuurlijk kan ik dat, waarom zou ik anders een gitaar dragen' was het antwoord. Dus hij begon een liedje te zingen en had er veel lol in, super leuk om te zien. Later toen hij weer weg was kwam er een vrouw naar me toe en zei: 'Je hebt een glimlach op zijn gezicht gebracht, dat lukt mij lang niet altijd'. Tof was dat om te horen, want zoveel had ik niet gedaan, maar soms zijn die kleine dingen genoeg:).

Workshop:
Onze oefening counseling sessions worden steeds uitgebreider. Elke week leren we iets meer. De afgelopen weken zijn we bezig geweest met verschillende emoties en hoe je die kan herkennen. Ik vind het nog best wel lastig en merk dat ik er niet veel ervaring in heb. Het is niet iets dat heel natuurlijk gaat, maar gelukkig leert men door het te doen:)

Verhuizing:
Eind november gaan we verhuizen, althans dat is de bedoeling. Er zijn een hoop mensen hard aan het werk in het nieuwe gebouw om het zo snel mogelijk af te krijgen. We weten nog niet of we er ook daadwerkelijk in kunnen, dus er wordt veel geimproviseerd. Misschien dat we les hebben in een kerk. Koken gaat gebeuren in de verschillende huizen. Ik ben benieuwd.

Dit is het wel weer voor nu, ik kan nog veel meer vertellen. God is echt aan het werk in mijn leven en ik groei meer en meer in mijn relatie met Hem en in mijn identiteit in Hem.

Gods zegen en bedankt voor al jullie gebed en support!!

Liefs Moira

  • 07 November 2011 - 10:08

    Ina Van Steenis:

    Super Moira, en 'The divine plumbline' lijkt mij heel interessant maar ook heftig en diepgaand.

    Heel veel zegen.

    Liefs,
    Ina

  • 07 November 2011 - 11:29

    Ilse:

    Hee Mois,
    Mooi verhaal zeg! Gaaf wat je daar allemaal leert. Heel veel plezier nog komende tijd, geniet ervan!
    En Gods zegen.
    Liefs, Ilse

  • 07 November 2011 - 13:28

    Lea:

    Leuk weer wat van je te horen en je even online gesproken te hebben.

    Ik wil je ook zeggen Moira: Je bent uniek , je bent speciaal. Je bent een fantastische meid. God wilde niet honderd Lea's of wie dan ook hebben. Hij wilde JOU!!!!
    Geniet, groei en bloei.

    Dikke knuffel en kus, Lea

  • 07 November 2011 - 19:59

    El:

    Mois! Wat leuk om te lezen van die dakloze Aboriginal! And it's true: you bring smiles on faces!! Go girl! xxx

  • 07 November 2011 - 20:00

    Marlies:

    Hey Moira,
    Heerlijk om je verhalen te lezen! Ik 'zie' het allemaal voor me en jou ook!! Geweldig, ja ik kan me voorstellen dat je een lach bij mensen op hun gezicht brengt!
    Be blessed

  • 07 November 2011 - 20:00

    El:

    ik sluit me trouwens helemaal aan bij de woorden van Lea:D!!

  • 08 November 2011 - 13:10

    Gerrieke:

    Gaaf om te lezen!

  • 08 November 2011 - 17:06

    Dagmar Sieters:

    Wat een prachtige belevenis en wat een
    voorrecht om dit allemaal mee te mogen maken! Geniet en drink uit de bron, die
    je uit genade gegeven is.
    Heel veel liefs en Gods rijke zegen!
    Dagmar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Foundations for counseling ministry (FCM)

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

Hello teacher:)

09 Februari 2012

Bye London, Hallo Cambodja

19 Januari 2012

God is aan het werk in London

04 Januari 2012

De outreach is begonnen!!

18 December 2011

Nog maar 1 week, wauw!!
Moira

Actief sinds 02 Sept. 2010
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 35605

Voorgaande reizen:

18 December 2012 - 11 Maart 2013

Outreach in Togo

30 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Home; Reconnecten met familie en vrienden

17 Maart 2012 - 30 Juni 2012

Staffing de School of Communication Foundations

28 September 2011 - 11 Maart 2012

Foundations for counseling ministry (FCM)

03 April 2011 - 25 Juni 2011

School of Communication foundations

12 Februari 2011 - 21 Maart 2011

Outreach in Perth City

18 September 2012 - 30 November -0001

DTS-staff

Landen bezocht: