Counseling vanuit mijn relatie met God - Reisverslag uit Perth, Australië van Moira - WaarBenJij.nu Counseling vanuit mijn relatie met God - Reisverslag uit Perth, Australië van Moira - WaarBenJij.nu

Counseling vanuit mijn relatie met God

Door: moiravanderbijl

Blijf op de hoogte en volg Moira

16 Oktober 2011 | Australië, Perth

Lieve mensen!!

Even een update vanuit het nog steeds verre en steeds warme wordende Australie.

De eerste twee weken les zitten er al weer op.

Ik ben er inmiddels achter wat counseling precies in houdt:) Het is eigenlijk een helping relationship. Een relatie waarin je de ander probeert te helpen om hun leven weer op de rails te krijgen. En ik moet zeggen dat ik zeer enthousiast werd toen ik dat hoorde.

Mijn relatie met God is heel belangrijk, want van daaruit wil ik mensen helpen. Afgelopen week hebben we het daarom gehad over wie God is en wat ik over Hem geloof. Vorig jaar hadden we ook zo'n week, maar er valt zo veel te leren over wie God is, want Hij is zo ontzettend groot. Dit betekende dat ook deze week weer heel vernieuwend was en confronterend. Ik sta nog meer versteld van wie God is en Zijn gedachten over mij. Ik hoop nog veel dieper te gaan deze komende maanden. Ik verlang naar meer van God, want Hij is het zo waard om te leren kennen.

Afgelopen week zijn we ook voor het eerst wezen evangeliseren met de basis. Ik zit in het team dat elke donderdag helpt met het uitdelen van eten aan daklozen. Super leuk, want nadat iedereen de maaltijd heeft gekregen gaan wordt het gezellig opgegeten en is er genoeg ruimte om een gezellig praatje te maken. Het sluit zo goed aan bij de School of Evangelism van vorige jaar, want ik voel me veel zekerder in het uitreiken naar mensen. Super leuk om te merken.

Verder is het leven hier op de basis hetzelfde als vorig jaar alleen dan met nieuwe mensen. Deze 3 maanden zijn wel heel speciaal, want we gaan verhuizen als basis. 100 meter verderop wordt er een hele nieuwe base gebouwd. Een gebouw dat echt van YWAM Perth is, want het gebouw waar we nu in zitten wordt gehuurd.
Eind november moeten we dit pand uit, maar het is nog maar de vraag of we dan al in het nieuwe gebouw kunnen. De kans bestaat dat we klas buiten hebben. Ik moet zeggen dat het ik er best wel naar uit zie, want het is echt leuk om daar deel vanuit te maken.

Ook deze 3 maanden heb ik weer workduty en dit keer mag ik de afwas doen van de lunch. Het leuke is wel dat ik leider ben van de crew en dus mensen mag aansturen, klusjes mag geven enz. Om ervoor te zorgen dat alles zo goed en toch ook wel snel mogelijk gebeurd. Een leuke uitdaging en het voeg wat meer toe, dan alleen maar de de afwas doen.

Al met al bevalt het leven me zeer hier in Perth. Ik zie uit naar wat God gaat doen de komende weken en ik houd jullie op de hoogte!

Liefs Moira

  • 16 Oktober 2011 - 14:37

    Tabitha:

    Hii lieve Mois,

    hihi je krijgt hier de hartelijke groeten van Anke (die je nog uit Gelderland kent) die hier op visite is bij mn ouders in Vleuten!

    Liefs, Tabby

  • 16 Oktober 2011 - 17:25

    Christina:

    Lieve Moira,
    Geweldig dat je veel leert maar ook top dat je letterlijk kunt uitdelen aan mensen in nood. Veel zegen! liefs mama

  • 17 Oktober 2011 - 03:29

    Jakolien:

    Dank je wel voor je verslag. Mooi om te lezen hoe je je steeds meer ontwikkelt en dat je steeds meer van God leert.

  • 17 Oktober 2011 - 07:51

    Andrea:

    Moiraaaaa!
    Super tof dat we nu samen in Australië zitten, ook al is het helemaal aan de andere kant van het land :P

  • 17 Oktober 2011 - 07:53

    Andrea:

    Uhm, ik was nog niet klaar hahaha.
    Super spannend dat jullie gaan verhuizen! Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Leuk dat je zoveel nieuwe dingen leert. We raken nooit uitgeleerd als het gaat om God.
    Ik leer hier ook zoveel nieuws! Niet eens alles is heel nieuw, maar ik krijg zoveel nieuwe inzichten! Ik weet zeker dat dat ook voor jou geldt. Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Foundations for counseling ministry (FCM)

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

Hello teacher:)

09 Februari 2012

Bye London, Hallo Cambodja

19 Januari 2012

God is aan het werk in London

04 Januari 2012

De outreach is begonnen!!

18 December 2011

Nog maar 1 week, wauw!!
Moira

Actief sinds 02 Sept. 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 35604

Voorgaande reizen:

18 December 2012 - 11 Maart 2013

Outreach in Togo

30 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Home; Reconnecten met familie en vrienden

17 Maart 2012 - 30 Juni 2012

Staffing de School of Communication Foundations

28 September 2011 - 11 Maart 2012

Foundations for counseling ministry (FCM)

03 April 2011 - 25 Juni 2011

School of Communication foundations

12 Februari 2011 - 21 Maart 2011

Outreach in Perth City

18 September 2012 - 30 November -0001

DTS-staff

Landen bezocht: