Nog een jaar zending!! - Reisverslag uit Houten, Nederland van Moira - WaarBenJij.nu Nog een jaar zending!! - Reisverslag uit Houten, Nederland van Moira - WaarBenJij.nu

Nog een jaar zending!!

Door: moiravanderbijl

Blijf op de hoogte en volg Moira

20 September 2011 | Nederland, Houten

Afgelopen jaar
Ik heb een onwijs gaaf jaar achter de rug. Ik heb veel meer geleerd over wie God is en wie ik ben en mag zijn in Hem. Vervolgens heb ik me mogen inzetten om mensen te vertellen over wie God is.

Mijn Passie
Het afgelopen jaar is mij ook meer duidelijk geworden over mijn eigen passie: I like to inspire and encourage young people to discover themselves by affirming their value. (Ik vind het leuk om jongeren te inspireren en bemoedigen om te gaan ontdekken wie ze zijn en van hoeveel waarde ze zijn) Als jongeren ontdekken waar ze toe in staat zijn of van hoeveel waarde ze zijn word ik heel enthousiast en hier wil ik mij voor inzetten. Ik geloof dat dit verlangen van God komt en wil het ook graag voor Hem gebruiken.

Training en praktijk
Voor nu ziet dat er als volgt uit. Op 28 september vertrek ik richting Australië naar dezelfde basis van Jeugd met een Opdracht in Perth om daar een intensieve training te volgen van 3 maanden. Voor mij een logisch vervolg op de trainingen die ik tot nu toe heb gevolgd. Van meer basis en brede training naar nu een meer op jongeren gerichte training. Deze training is gericht op het helpen van jongeren die in de put zitten. Ik zal meer achtergrond informatie krijgen over problemen waar jongeren tegenaan lopen, zoals gescheiden ouders, misbruik, depressies, eetstoornissen, verlies van geliefden en nog veel meer. Door meer inzicht te krijgen in de verschillende problemen die spelen, en daarbij te leren gerichter te luisteren leer ik ook om jongeren gerichter te helpen.
Dat is wat ik graag wil doen. Tijdens de training is er veel ruimte om de theorie in praktijk te brengen. Elke donderdag gaan we evangeliseren en een ander dagdeel in de week gaan we praktisch aan de slag om zo met mensen in contact te komen. Na 3 maanden theorie volgen 3 maanden praktijk, waarvan hoogstwaarschijnlijk 2 maanden in London. We werken dan samen met kerken in Londen. Daar zal ik voorlichting gaan geven over de verschillende problemen waar jongeren mee te maken hebben en hoe jongeren daar het beste mee geholpen kunnen worden. Ook zal ik gesprekken hebben met jongeren om naar hun verhaal te luisteren en ze begeleiden in de problemen die ze tegenkomen.

Werken in Zwitserland
Na deze training zal ik vertrekken naar Zwitserland voor 4 maanden om daar onbetaald te werken voor de zendingsorganisatie Jeugd met een Opdracht. Ik zal daar mede leiding geven aan de school voor communicatie. Deze school heb ik vorig jaar ook gedaan, maar nu draag ik mee in de organisatie. Voornamelijk het begeleiden van studenten, hen helpen met de opdrachten die ze moeten doen. Het leuke van deze school, vind ik, is dat er veel ruimte is om jongeren uit te dagen en hen te laten ontdekken waar ze goed in zijn en welke talenten God ze heeft gegeven en ze helpen om net dat stapje extra te zetten. Verder zal ik ook de praktische zaken regelen voor een goed verloop van de school. Tot slot ben ik van 1 student mentor. Dat betekent wekelijkse gesprekken om 1 op 1 deze persoon verder te helpen. Hierdoor kan ik de training die ik ga doen in Australië nog meer in praktijk brengen.

In het kort
In totaal ben ik dus 10 maanden weg: 3 maanden training in Australië, 3 maanden praktijk (hoogstwaarschijnlijk London) en 4 maanden Zwitserland waar ik mede leiding geef aan de school voor communicatie. Gedurende deze 10 maanden moet ik zelf voor mijn financiën zorgen, het is allemaal onbetaald. Ik zal dus van giften gaan leven.

Leven van giften
Een moeilijk aspect van waar God mij toe geroepen heeft, maar het is ook mooi, want hierdoor ben ik niet in mijn eentje voor God bezig, maar samen met iedereen die mij ondersteunt. Het wordt echt teamwork en dat vind ik heel bijzonder.
Nu ben ik nog op zoek naar partners die deel willen worden van wat God wil doen door mij financieel te ondersteunen.

Dus hierbij voor een keer een oproep via mijn blog of u/jij er misschien over na zou willen denken om mij financieel te ondersteunen, eenmalig of maandelijks?

Alvast heel erg bedankt.
Moira

Mocht u/je nog meer vragen hebben dan ben ik te bereiken via email: moiravdbijl@gmail.com

Giften kunnen overgemaakt worden op rekeningnummer: 5345264- Evangelie gemeente Houten o.v.v Moira van der Bijl
(de giften zijn belasting aftrekbaar)

  • 20 September 2011 - 18:30

    Marlies:

    Hey Moira, wat geweldig om dit te lezen! Wat een power..!

  • 20 September 2011 - 20:26

    Claudia:

    Coool Moira :) Gods zegen toegewenst!

  • 21 September 2011 - 00:27

    Aafke:

    Heee Mois, Super om te lezen dat je zo op reis bent met God en dat je gevonden hebt waar je passie ligt! BB! En met het geld komt goed;) ALs je eenmaal die drempel over bent ga je ervaren hoe rijk het is om op die manier te leven!
    Liefs uit Indonesië en suc6 met alles!

  • 22 September 2011 - 05:30

    Erica.:

    Lieve Moira.

    Nog een jaar zending!
    Wat bijzonder dat je dit mag gaan doen.
    Ik wens je een hele goede tijd toe en Gods rijke zegen.

    We blijven je volgen via je blog.

    Liefs, Erica.

  • 23 September 2011 - 11:25

    Mandy:

    Zo mooi hoe je bezig bent Moira! Ik ben trots op je! Much love, men

  • 01 Oktober 2011 - 09:36

    Wim:

    Vlieg je over singapore?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Houten

Foundations for counseling ministry (FCM)

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2012

Hello teacher:)

09 Februari 2012

Bye London, Hallo Cambodja

19 Januari 2012

God is aan het werk in London

04 Januari 2012

De outreach is begonnen!!

18 December 2011

Nog maar 1 week, wauw!!
Moira

Actief sinds 02 Sept. 2010
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 35603

Voorgaande reizen:

18 December 2012 - 11 Maart 2013

Outreach in Togo

30 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Home; Reconnecten met familie en vrienden

17 Maart 2012 - 30 Juni 2012

Staffing de School of Communication Foundations

28 September 2011 - 11 Maart 2012

Foundations for counseling ministry (FCM)

03 April 2011 - 25 Juni 2011

School of Communication foundations

12 Februari 2011 - 21 Maart 2011

Outreach in Perth City

18 September 2012 - 30 November -0001

DTS-staff

Landen bezocht: